در نشست شورای معاونان و نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش عنوان شد؛

آیین نامه اجرایی مدارس نقشه راه دستگاه تعلیم وتربیت

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت؛ تعامل بین بخشی باید به گونه ای باشد که نظام آموزش و پرورش در جایگاه اصلی خود قرار گیرد .

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام، نشست شورای معاونین اداره کل با حضور نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش در سالن شهید غیاثی آموزش و پرورش استان برگزارشد.
درویشی ضمن خیر مقدم و تقدیر از حضور نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش در استان، به رشادت های مردم ایلام در دفاع از انقلاب و دوران دفاع مقدس اشاره کرد .
 وی در ادامه برخی از اقدامات آموزش و پرورش استان را برشمرد گفت؛ تمام تلاش ما در استان این بوده که آموزش و پرورش، به عنوان یک نظام پیش برنده معرفی شود 
مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد؛ تعامل بین بخشی ما باید به گونه ای باشد که نظام آموزش و پرورش در جایگاه اصلی خود قرار گیرد .
مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان اهمیت همراهی اجتماعی را در گذر از چالش ها حائز اهمیت عنوان کرد و نقش خانواده و انجمن اولیا را در این زمینه اثر گذار دانست .
درویشی بر ارتباط با دانشجو معلمان به عنوان معلمان آینده تاکید کرد و گفت : حضور و ارتباط موثر با دانشگاه فرهنگیان در مجموعه آموزش و پرورش استان ادامه دار خواهد بود .
توسعه فناوری، تقویت ارتباط دانش آموزان با مساجد، ارتقای جایگاه مدرسه و تاکید بر مدرسه محوری از دیگر بخش های سخنان مدیر کل آموزش و پرورش استان بود .
رزاقی نماینده شورای عالی آموزش و پرورش، ضمن تقدیر از زحمات آموزش و پرورش استان، ایلام را سد محکم دوران دفاع مقدس خواند . 
رزاقی رسالت شورای عالی آموزش و پرورش را شناسایی و حل چالش های آموزش و پرورش عنوان کرد 
وی برعملیاتی کردن آیین نامه اجرایی مدارس تاکید کرد و گفت؛ آیین نامه اجرایی به عنوان ابزار مدیران در حل مسائل، قابل بهره برداری خواهد بود .
نماینده شورای عالی آموزش و پرورش ضمن تاکید بر برنامه ریزی مدیران برای اداره مدرسه گفت؛ داشتن چشم انداز، در جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین ضرورت دارد .
امیری  دیگر نماینده شورای عالی آموزش و پرورش که در این نشست حضور داشت در سخنان خود با تقدیر از خدمات آموزش و پرورش استان، هدف مجموعه تعلیم و تربیت را کمک به اعتلای جایگاه دانش آموز و معلم دانست.
گفتنی است؛ در پایان این نشست با اهدا لوح از زحمات حشمت اله وردی به عنوان نماینده استان در شورای عالی آموزش و پرورش تقدیر به عمل آمد.